Već početkom godine koordinatorica projekta dr.sc. Renata Bažok je na sastanku održanom 21.01.2021. najavila skorašnje aktivnosti, koje treba realizirati u okviru projekta. Tijekom mjeseca veljače on line aktivnosti su u projektu HARISA bile dosta intenzivne. Početkom mjeseca veljače uslijedio je sastanak sa gospodarstvenicima, zatim je kroz četiri petka u veljači redovno u periodu od 9-13h održavana radionica za buduće mentore za sve partnerske institucije, a početkom ožujka održan je i sastanak upravnog odbora Projekta.

Na sastanku održanom 04.02.2021 projektni koordinator je predstavio gospodarstvenicima koji su bili u fokusu ovog sastanka, sve važnije činjenice o projektu HarISA, zadaće koje se rade u sklopu projekta i rezultate koje projekt treba ostvariti u konačnici. Najviše pažnje u raspravi je posvećeno i glavnom cilju projekta, a to je pokretanje „Joint degree“ doktorskog studija u oblasti zaštite bilja. Ciljana skupina gospodarstvenika koji surađuju sa partnerskim institucijama je upoznata s ishodima učenja budućeg zajedničkog doktorskog studijskog programa „Zdravlje biljaka u održivoj poljoprivredi“ PHiSA. Koordinator projekta je također predstavio strukturu studijskog programa PHiSA i spomenuo da će budući studenti PHiSA morati svoje usavršavanje provoditi u zemljama partnera, kako bi postigli što bolja znanja i vještine u ciljanoj oblasti. Nakon završetka doktorskog studija PHiSA, studenti će dobiti dvije diplome, od strane matične ustanove i institucije u kojoj su provodili istraživanje. Koordinator je istaknuo neke ideje o mogućem doprinosu projektu HarISA i načinu kako projekt HarISA može doprinijeti dionicima sastanka (gospodarstvenicima). Svi sudionici su složno podržali nastojanja projekta i dali potvrdno mišljenje o usavršavanju stručnjaka u području zdravlja bilja, te problemima s kojima se suočavaju, a koje moraju zadovoljiti sukladno zahtjevima EU i drugih normativnih akata. Koordinator je potaknuo s gospodarstvenicima mogućnost kolaborativnog istraživanja između industrije i Sveučilišta koje bi mogao provesti jedan doktorand. Koordinator je svakako dao jednu pozitivnu sliku o projektu, na koju su gospodarstvenici pozitivno reagirali, s nastojanim da što vise motiviraju i implementiraju realizirane zadatke projekta, te da intenzivno razmišljaju o našem projektu i kontaktiraju nas sa svojim idejama o budućim aktivnostima.

Četiri petka (05, 12, 19 i 26.02.) u veljači su svakako donijeli dosta zanimljivosti iz znanstvenog svijeta mladim znanstvenicima, budućim mentorima, koji su se prijavili za ovu radionici „trening mentora“ ispred svake partnerske institucije. Motivacija, iskustvo, suradnja, prijateljstvo mentora i budućeg doktoranda svakako su dobra polazna točka svakog znanstvenog istraživanja, a posebice onog dugogodišnjeg koji završi obranom doktorskog rada istaknula je prof dr.sc. Blaženka Kos. Važnije točke na koje mentor mora obratiti pozornost tijekom vođenja pristupnika kroz istraživanje u doktorskom radu, greške na koje se najčešće može spotaknuti, svakako su jedne od tema koje su u ovim predavanjem i obukama obrađene. Dugogodišnja iskustva trenera su bile zaista dobar odabir za ovakav vidi obuke i prijenosa saznanja, na što se posebno osvrnula prof. dr.sc. Jasna Novak i prof.dr.sc. Andreja Leboš Pavunc. Mnoštvo savjeta za ostvarivanje uspješnog i još bitnije plodonosnog odnosa mentora i doktoranda je svakako ne samo  nešto što za cilj ima konačnu titulu koju dobije kandidat, nego je to i početak jedne dugogodišnje suradnje koja može ishodovati i doprinijeti ne samo pojedincu nego i ustanovi iz koje ti pojedinci proizlaze. Prof. dr.sc Ines Drenjančević sa Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu je obradila više tema, a ono sto je možda najviše zanimanja privuklo je svakako kako ostvariti projekt kroz koje bi doktorand mogao ostvariti svoj istraživačke zadatke i kako pronači sredstva sa svoje školovanje (stipendije). Prof. Amelia Manuti je istaknula mogućnosti samozapošljavanja i karijere koju moraju da grade studenti kad jednom ostvare zvanje doktora, te navela najčešće poteškoće s kojima su opterećeni.

Na koncu tijekom sastanka koordinatora projekt (Management bord) održan 03.03.2021. koordinator je istaknuo zadovoljstvo napravljenim, te se dotaknuo do sada realiziranih zadataka i onih koje treba i dalje ispunjati i ići naprijed do konačnog cilja. Koordinator je posebno istaknuo zadovoljstvo provedenim obukama mentora i odabirom predavača, koji su zaista bili vrijedni svake hvale. Osvrnuo se na nabavku opreme i svrhe koju ona u svakoj partnerskoj ustanovi treba ostvariti. Posebnu problematiku mobilnosti PhD studenata i nastavnog osoblja je svakako nešto sto je trenutno bolna točka projekta, obzirom na pandemiju CORONA virusa koja je i dalje aktualna, te mogućnosti produženja trajanja projekta, kao bi se ponuđene mogućnosti mobilnosti svakako mogle u konačnici iskoristiti. Rad i trud koordinatora, zajedno sa partnerima projekta svakako doprinose učinkovitosti i izvršenju svih zadanih ciljeva projekta. Obzirom da se dobar dio radnih zadatak započet ili/i realiziran jer se projekt nalazi u drugoj polovici trajanja, nadamo se da će se tako i nastaviti.

Harisa

HarISA

Harisa Logo

O projektu HarISA

Kontakti

Agronomski i prehrambeno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Mostaru
Biskupa Čule bb 88000 Mostar BiH
Tel.: +387 (0) 36 337 102,
Fax.: +387 (0) 36 337 105,
Studentska služba: +387 (0) 36 337 100,
Email: aptf@sum.ba, referada@aptf.sum.ba

Računi fakulteta

Žiro račun (KM):  
3381302271314953
UNICREDIT BANK d.d. MOSTAR

Devizni račun: 
SWIFT UNCR BA 22; 
IBAN: BA 393381304831854411;

ID: 4227088130064

Žiro račun Studenskog zbora (KM):  
3381302231566875

Idi na vrh